2016. szeptember 1., csütörtök

Szenzációs őslényleletek Baranyában! (középiskolás foglalkozás a JPM Természettudományi Múzeumában)



Középiskolások számára kooperatív tevékenységre építő foglalkozást hirdetünk a Kövekbe rejtett múlt kiállításhoz kapcsolódóan.















A tárlatvezetés során gyakran kézbe adjuk az ősmaradványokat, a vezető kérdezi a diákokat, önálló kérdésfeltevésre motiválja őket, így már a bevezető is interaktív.






A foglalkozás Dr. Varga Gábor geográfus partnerünk, a kiállítás szakmai lektorának rövid tárlatvezetésével kezdődött. 




Az osztályokat a rövid kiállítás-bemutatást követően szakértői csoportokra bontottuk, elképzelve egy-egy terepi helyszínelést az ősmaradvány-lelőhelyeken. 



Az őslénykutatói csoportok feladata a kapott cikkek alapján (címszavas, képes) konferencia-poszter összeállítása. Az újságírói csoportok megadott sajtóműfaj szerint írnak ismeretterjesztő vagy „szenzációhajhász” bulvárcikket legjelentősebb helyi ősmaradvány-kincseink megtalálásáról. A csoportok a foglalkozás elején kiadott feladat és képanyag szerint, a kiállításban többféle leletek után „nyomozva”néznek utána az ősmaradvány fajok jellemzőinek, egykori élőhelyét jellemzi, és utánanéz az általa képviselt földtörténeti kornak.


A beszámoló fotói a pécsi PTE Babits Gimnázium diákjainak szervezett foglalkozásokon készültek. 


A tapasztalat szerint ennél a korosztálynál a rövid, egyszerűsített tárlatvezetés után a csoportos kreatív feladat alkalmazása a hatékony. A diákok szórakoztatónak tartják a feladatot, érdeklődő kérdéseket tesznek fel a segítőknek. Előny, hogy a tantárgyköziség szempontjai is érvényesülnek a feladatmegoldás során.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése