Középiskolások számára kooperatív tevékenységre építő foglalkozást hirdetünk a Kövekbe rejtett múlt kiállításhoz kapcsolódóan.
A foglalkozás Dr. Varga Gábor geográfus partnerünk, a
kiállítás szakmai lektorának rövid tárlatvezetésével kezdődött.
Az osztályokat a rövid kiállítás-bemutatást követően szakértői csoportokra bontottuk, elképzelve egy-egy terepi
helyszínelést az ősmaradvány-lelőhelyeken.
Az őslénykutatói csoportok feladata
a kapott cikkek alapján (címszavas, képes) konferencia-poszter összeállítása.
Az újságírói csoportok megadott sajtóműfaj szerint írnak ismeretterjesztő vagy
„szenzációhajhász” bulvárcikket legjelentősebb helyi ősmaradvány-kincseink
megtalálásáról. A csoportok a foglalkozás elején kiadott feladat és képanyag
szerint, a kiállításban többféle leletek után „nyomozva”néznek utána az
ősmaradvány fajok jellemzőinek, egykori élőhelyét jellemzi, és utánanéz az
általa képviselt földtörténeti kornak.
A beszámoló fotói a pécsi PTE Babits Gimnázium diákjainak szervezett foglalkozásokon készültek.
A tapasztalat szerint ennél a korosztálynál a rövid,
egyszerűsített tárlatvezetés után a csoportos kreatív feladat alkalmazása a hatékony. A diákok szórakoztatónak tartják a feladatot, érdeklődő kérdéseket tesznek fel a segítőknek. Előny, hogy a
tantárgyköziség szempontjai is érvényesülnek a feladatmegoldás során.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése